Skip to main content

Jury Międzynarodowego Biennale Plakatu

7. Międzynarodowe Biennale Plakatu Lublin 2025 to prestiżowy konkurs, w którym najlepsze prace wybierane są przez wybitnych ekspertów ze świata designu i sztuki. Proces selekcji odbywa się dwuetapowo, zapewniając obiektywną ocenę i wyłonienie prawdziwie wyjątkowych realizacji.

Etap I: Jury kwalifikacyjne
Selekcja prac do wystawy finałowej

Etap II: Jury nagród
Przyznanie nagród w poszczególnych kategoriach

Etap drugi. Jury nagród.

Jurorzy 7. Międzynarodowego Biennale Plakatu Lublin 2025

Designer

Stefan Sagmeister

Stefan Sagmeister to jedna z najbardziej wpływowych postaci współczesnego designu. Austriacki projektant graficzny, typograf i storyteller, znany z przełamywania konwencji i tworzenia prac, które prowokują, zachwycają i skłaniają do refleksji.

STEFAN SAGMEISTER: PRZEŁAMUJĄC GRANICE DESIGNU

Mistrz prowokującego designu

Stefan Sagmeister to jedna z najbardziej wpływowych postaci współczesnego designu. Austriacki projektant graficzny, typograf i storyteller, znany z przełamywania konwencji i tworzenia prac, które prowokują, zachwycają i skłaniają do refleksji. Jego twórczość stanowi unikalną syntezę funkcjonalności i emocji, gdzie znaczenie i forma wzajemnie się uzupełniają.

Rewolucja w projektowaniu muzycznym

Sagmeister zrewolucjonizował projektowanie w branży muzycznej, tworząc ikoniczne okładki albumów dla takich artystów jak Lou Reed, OK Go, The Rolling Stones, David Byrne, Jay Z, Aerosmith, Talking Heads i Brian Eno. Jego projekty wykraczają poza konwencjonalne podejście do grafiki, często wykorzystując nietypowe materiały, eksperymentalne techniki typograficzne oraz nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne, nadające materialny wymiar ideom muzycznym.

Twórczość pełna odwagi i ekspresji

W swojej filozofii projektowej Sagmeister podkreśla, że „oprócz funkcjonalności, design musi być radosny i zachwycający”, co konsekwentnie udowadnia w swoich projektach, typografii, sztuce środowiskowej, wystawach konceptualnych i instalacjach wideo. Jego prace są odważne, autentyczne i natychmiast rozpoznawalne dzięki charakterystycznemu językowi wizualnemu.

Eksperymentalne podejście do typografii

Sagmeister słynie z eksperymentalnego podejścia do typografii, traktując ją jako medium ekspresji artystycznej. W swoich projektach często wykorzystuje ludzkie ciało, przestrzeń publiczną i niekonwencjonalne materiały do tworzenia komunikatów typograficznych. Jego innowacyjne podejście do liternictwa poszerzyło granice możliwości wyrazu w projektowaniu graficznym.

Dziedzictwo i wpływ

Jako prowokator, wizjoner i innowator, Stefan Sagmeister nieustannie kwestionuje status quo w świecie designu. Jego prace są prezentowane w prestiżowych muzeach na całym świecie, a on sam pozostaje inspiracją dla kolejnych pokoleń projektantów. Sagmeister udowadnia, że design może być jednocześnie funkcjonalny i emocjonalny, komercyjny i artystyczny, prowokujący i piękny.

 

Exhibitions (selection since 2012)
2012 Sagmeister, Another Show About Promotion and Advertising Material,
MOTI, Museum of the Image, Breda, Netherlands
2012 The Happy Show, Institute of Contemporary Art, Philadelphia
2012 Sagmeister Inc, Seoul, Korea
2013 The Happy Show, Design Exchange, Toronto
2013 The Happy Show, MOCA, at Pacific Design Center, Los Angeles
2013 Sagmeister & Walsh, Six Things, Jewish Museum, New York
2013 The Happy Show, Chicago Cultural Center
2013 Sagmeister Inc, Teheran, Iran
2013 The Happy Show, Paris, Gaite Lyrique
2015 The Happy Show, Museum of Applied Arts, Vienna
2015 The Happy Show, The Museum of Vancouver, Vancouver, Canada
2015 The Happy Show, Museum für angewandte Kunst Frankfurt
2017 Designer Selects, Museum für Gestaltung, Zurich, Switzerland
2018 The Happy Show, Maat Lisbon
2018/2019 Sagmeister & Walsh: Beauty, Museum of Applied Arts, Vienna
2019 Sagmeister & Walsh: Beauty, Mak Frankfurt
2019 Sagmeister & Walsh: Beauty, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg
2021 Sagmeister & Walsh: Beauty, Fondation d’Entreprise Martell
2021 Beautiful Numbers, Thomas Erben Gallery
2022 Sagmeister & Walsh: Beauty, Vorarlberg Museum, Bregenz, Austria
2022 Belleza en Cifras, Beautiful Numbers, Museo Franz Mayer, Mexico City
2023 Now is Better, Patrick Parrish Gallery, New York City
2023 Belleza en Cifras, Udem, Monterrey, Mexico
2023 Now is Better, DDD Gallery, Tokyo
2023 Now is Better, DDP Center, Seoul, Korea
2024 Better and Better, Ice Q, Austria
2024 It’s Getting Better, K11 Museum, Shanghai
2024 Besser, Galerie Maximilian Hutz, Austria
2024 This will be Boring, A4x Museum, Chengdu, China
2024 Master exhibit, SVA Gallery Chelsea, New York

 

Instagram | Strona autora

Projektamtka, badaczka, edukatorka

Cao Fang 曹方

Cao Fang 曹方 Profesor w Szkole Designu Nanjing Arts Institute, promotor doktorantów, członek Międzynarodowej Unii Designu Graficznego (AGI).

Cao Fang 曹方 Profesor w Szkole Designu Nanjing Arts Institute, promotor doktorantów, członek Międzynarodowej Unii Designu Graficznego (AGI).

Kieruje programem Visual Communication Design, będącym krajowym ośrodkiem budowy programu marki pierwszej klasy.

Od długiego czasu zajmuje się projektowaniem, badaniami, nauczaniem, kuratorowaniem, wymianą i ocenianiem sztuki chińskich znaków.

Prowadziła serię międzynarodowych warsztatów łączonych, pełniła funkcję juror w wielu wystawach międzynarodowych, zdobyła liczne ważne nagrody w kraju i za granicą za swoje prace oraz zredagowała i opublikowała ponad 20 książek i materiałów dydaktycznych.

Graficzka i edukatorka

Rikke Hansen

Graficzka i edukatorka zajmująca się projektami rozwoju designu oraz prowadzi badania w tej dziedzinie.

Graficzka i edukatorka

zajmująca się projektami rozwoju designu oraz prowadzi badania w tej dziedzinie.

Prowadzi własne studio projektowe, specjalizujące się w projektowaniu druku i mediów cyfrowych, rozwoju produktów, brandingu oraz doradztwie dla firm i organizacji.

Pełniła funkcję jurora w kilku międzynarodowych biennale plakatu i konkursach projektowych na całym świecie. Laureatka nagrody COFOD Excellence Award. Zdobywczyni srebrnych, złotych i platynowych nagród Graphis, srebrnej nagrody China Poster Biennial oraz nagrody Mut zur Wut. Wystawia swoje prace, prowadzi wykłady i warsztaty na arenie międzynarodowej w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Azji i Ameryce. Więcej informacji: www.wheelsandwaves.dk

 

Facebook | Instagram | Linkedin

Artysta, typograf

Mehdi Saeedi

Mehdi Saeedi to uznany na arenie międzynarodowej irańsko-amerykański projektant graficzny i artysta wizualny, członek prestiżowego Alliance Graphique Internationale (AGI).

Mehdi Saeedi to uznany na arenie międzynarodowej irańsko-amerykański projektant graficzny i artysta wizualny, członek prestiżowego Alliance Graphique Internationale (AGI). Jego prace eksplorują przecięcie kaligrafii i współczesnej typografii, rozwijając charakterystyczny język wizualny, który łączy tradycję z nowoczesnością. Koncentrując się na formie, rytmie i ekspresji kulturowej, sztuka Saeediego odzwierciedla głębokie zaangażowanie zarówno w dziedzictwo, jak i innowację.

W ciągu 25 lat jego prace były prezentowane na ponad 300 międzynarodowych wystawach zbiorowych i 16 wystawach indywidualnych. Jego dzieła znajdują się w stałych kolekcjach ponad 17 wiodących muzeów na całym świecie. Saeedi otrzymał 26 prestiżowych nagród projektowych, w tym Grand Prix Tajwańskiego Międzynarodowego Biennale Plakatu oraz Grand Prix na Międzynarodowym Triennale Plakatu „Five Stars Designers’ Banquet” w Osace w Japonii.

Pełnił funkcję jurora w głównych konkursach projektowych w Europie, Azji oraz Ameryce Północnej i Południowej. Saeedi wygłosił również ponad 50 wykładów, prowadził klasy mistrzowskie i warsztaty na konferencjach projektowych i w instytucjach akademickich na całym świecie. Jego innowacyjne prace były szeroko publikowane w ponad 80 międzynarodowych książkach i magazynach poświęconych designowi, w tym w „The History of World Graphic Design” i „New Poster Design Masters of the 21st Century”.

Artysta, designer, nauczyciel akademicki

Barnabas Wetton

Wystawiał w The Royal Academy, Trapholt i Charlottenborg, a dwa z jego projektów dydaktycznych znajdują się w MoMA w Nowym Jorku.

Barnabas Wetton kształcił się jako artysta w Wielkiej Brytanii. Założył sześć szkół w regionie Tigray w Etiopii i brał udział w projekcie budowy mostu w peruwiańskiej dżungli. Doił krowy i prowadził reportaże o Danii dla BBC World Service.

Wystawiał w The Royal Academy, Trapholt i Charlottenborg, a dwa z jego projektów dydaktycznych znajdują się w MoMA w Nowym Jorku.

Kieruje nim wynalazczość i pomysłowość. Obecnie koncentruje się na designie w złożonych przestrzeniach politycznych i ma pasję do liter, pisma i plakatów.

 

Instagram

Projektantka, edukatorka dizajnu

Ping Lv

Profesor Lv Ping, doktor nauk z Centralnego Uniwersytetu dla Narodowości, Prodziekan Szkoły Sztuki i Designu na Uniwersytecie Nauk Elektronicznych w Guilin oraz Profesor Wizytujący w Rhode Island School of Design i Centralnej Akademii Sztuk Pięknych w Stanach Zjednoczonych.

Profesor Lv Ping, doktor nauk z Centralnego Uniwersytetu dla Narodowości, Prodziekan Szkoły Sztuki i Designu na Uniwersytecie Nauk Elektronicznych w Guilin oraz Profesor Wizytujący w Rhode Island School of Design i Centralnej Akademii Sztuk Pięknych w Stanach Zjednoczonych.

Prace projektowe były wielokrotnie zapraszane do udziału w międzynarodowych wystawach plakatów, takich jak 4th International OSAKA POSTER FEST 2024 w Japonii. Prowadziła studentów do zdobycia drugiej nagrody w ogólnokrajowym konkursie naukowym i technologicznym „Challenge Cup” oraz do zainicjowania wielu studenckich projektów innowacyjnych i przedsiębiorczych. Jednocześnie prowadziła studentów do zdobycia blisko 20 złotych medali i pierwszych nagród w różnych międzynarodowych i krajowych konkursach projektowych.

Przewodniczyła i ukończyła ponad 10 krajowych, prowincjonalnych i ministerialnych pionowych projektów badawczych, takich jak „Tkanie i Badania Atlasu Dziedzictwa Sztuk Ludowych Yao w Korytarzu Górskim Nanling”, oraz opublikowała ponad 40 odpowiednich prac naukowych w autorytatywnych czasopismach międzynarodowych i krajowych, takich jak CSSCI i EI. Osiągnięcia dydaktyczne kierunku projektowego, któremu przewodniczyła i które ukończyła, zdobyły drugą nagrodę w konkursie Guangxi Teaching Achievement Award.

Artystka, nauczyciel akademicki

Maja Zemunik

Posiada bogate doświadczenie artystyczne w dziedzinie grafiki. Brała udział w licznych (ponad dziewięćdziesięciu) wystawach krajowych i międzynarodowych w kraju i za granicą.

Urodzona w 1982 roku w Splicie w Chorwacji. W 2010 roku ukończyła studia na Akademii Sztuk Pięknych na wydziale Sztuk Wizualnych i Kultury Artystycznej, uzyskując tytuł magistra edukacji w zakresie kultury wizualnej i sztuk pięknych.

Obecnie pełni funkcję kierownika Katedry Kultury Wizualnej i Sztuk Pięknych na Akademii Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Splicie w Chorwacji oraz jest profesorem nadzwyczajnym prowadzącym zajęcia z grafiki artystycznej w tej samej instytucji.

Posiada bogate doświadczenie artystyczne w dziedzinie grafiki. Brała udział w licznych (ponad dziewięćdziesięciu) wystawach krajowych i międzynarodowych w kraju i za granicą. W ciągu ostatnich pięciu lat uczestniczyła między innymi w: V Międzynarodowym Biennale Grafiki w Čačaku w Serbii (2022), Międzynarodowym Biennale Grafiki R.O.C. w Taichung na Tajwanie (2022), G7 – Biennale Sztuki Graficznej Seklerland w Rumunii (2022), konkursie „On paper” – VIII Międzynarodowym Konkursie Grafiki w Barcelonie w Hiszpanii (2022), XXI Międzynarodowym Biennale Grafiki w Warnie w Bułgarii (2021), XV Biennale Suchej Igły w Užicach w Serbii (2021), X Międzynarodowym Triennale Grafiki – IGT Bitola w Macedonii (2021), IV Międzynarodowym Biennale Grafiki w Čačaku w Serbii (2020), IV Triennale Grafiki w Belgradzie w Serbii (2020), II Międzynarodowym Triennale Grafiki w Livnie w Bośni i Hercegowinie (2020) oraz VIII Chorwackim Triennale Grafiki w Zagrzebiu w Chorwacji (2019).

Za swoją pracę akademicką została uhonorowana dwoma nagrodami rektorskimi w 2008 i 2009 roku oraz nagrodą Akademii Sztuk Pięknych w 2010 roku.

Otrzymała również wyróżnienia za swoją twórczość artystyczną w dziedzinie grafiki na wystawach: GraficaRi w Rijece w Chorwacji (2013), Chorwackie Triennale Grafiki (2016), nagrodę za najlepszą pracę na JIMB – Jogja Mini Print Biennale w Yogyakarcie w Indonezji (2018), nagrodę „Złota Igła” na Biennale Sztuki Graficznej – Sucha Igła w Užicach w Serbii (2021) oraz Specjalną Nagrodę Jury na X Międzynarodowym Triennale Grafiki – IGT Bitola w Bitoli w Macedonii (2021).

Jest członkinią Chorwackiego Stowarzyszenia Artystów (HULU) w Splicie.

Etap pierwszy. Jury kwalifikacyjne.

Jurorzy 7. Międzynarodowego Biennale Plakatu Lublin 2025

Artysta wizualny

Xizhong He

Jest wykładowcą w Szkole Projektowania i Sztuki przy Pekińskim Instytucie Komunikacji Graficznej, gdzie zajmuje się tworzeniem sztuki wizualnej.

Jest wykładowcą w Szkole Projektowania i Sztuki przy Pekińskim Instytucie Komunikacji Graficznej, gdzie zajmuje się tworzeniem sztuki wizualnej.

W swojej pracy łączy działalność dydaktyczną z praktyką artystyczną, prowadząc twórcze poszukiwania w obszarze malarstwa oraz projektowania komunikacji wizualnej. Jego doświadczenie obejmuje zarówno tradycyjne techniki malarskie, jak i współczesne formy przekazu wizualnego, co pozwala mu na eksplorowanie różnorodnych środków wyrazu artystycznego.

Artysta grafik

Jan Ferenc

Jan Ferenc – polski grafik, profesor dr hab. sztuk plastycznych. Organizator i kurator znaczących wydarzeń artystycznych.

Urodzony w 1954 r. w Jarosławiu. Uprawia rysunek, grafikę i malarstwo. Jest kuratorem, jurorem oraz organizatorem wystaw krajowych i międzynarodowych. W latach 1974-1979 studiował na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom uzyskał w pracowni projektowania graficznego prof. Macieja Urbańca, realizując także aneks w pracowni malarstwa i rysunku prof. Jerzego Tchórzewskiego w 1979 roku.

Od 1991 roku jest zatrudniony w UMCS w Lublinie, gdzie uzyskał tytuł profesora. W latach 2016-2019 pełnił funkcję Dyrektora Instytutu Sztuk Pięknych Wydziału Artystycznego UMCS. Od 2020 roku kieruje Katedrą Projektowania Graficznego i Druku Płaskiego ISP WA UMCS.

Od 1980 roku był autorem 40 wystaw indywidualnych w takich ośrodkach jak: Przemyśl, Rzeszów, Lublin, Warszawa, Poznań, Wrocław, Opole, Gorlice, Kremnica, Szawle, Tarnów, Dębica, Lubaczów, Jarosław i Krosno. Uczestniczył w ponad 300 wystawach zbiorowych, krajowych i międzynarodowych (m.in. w Polsce, Słowacji, USA, Grecji, Niemczech, Szwecji, Korei, Chinach, na Litwie, Ukrainie, we Francji i Australii). Brał udział w kilkudziesięciu plenerach krajowych i międzynarodowych.

Jego prace znajdują się w zbiorach krajowych i zagranicznych. Otrzymał ponad 20 nagród i wyróżnień krajowych oraz międzynarodowych. W 2022 roku został uhonorowany Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. Od 1979 roku jest członkiem ZPAP Okręgu Lubelskiego.

Artystka multidyscyplinarna, architektka

Natalia Herrera-Pombero

Artystka i Architektka, poszukuje piękna w skamieniałej muzyce poprzez rysunek, jako ślad, trwałe i nieruchome przypomnienie ulotnej chwili dźwięku.

Artystka i Architektka, poszukuje piękna w skamieniałej muzyce poprzez rysunek, jako ślad, trwałe i nieruchome przypomnienie ulotnej chwili dźwięku.

Jako doktorantka w programie Sztuka i Dziedzictwo na Uniwersytecie w Sewilli, jej badania koncentrują się na synestezyjnych właściwościach dźwięku jako nieodłącznym komponencie prac multidyscyplinarnych w obrębie współczesnego krajobrazu artystycznego, a także poprzez własne eksperymenty.

Jej kariera zawodowa, ściśle związana z produkcją grupy badawczej HUM337 na Uniwersytecie w Sewilli, doprowadziła ją do zagłębienia się w szczegóły tej nieuchronnie multimodalnej relacji poprzez twórczość artystyczną, odzwierciedloną zarówno w wystawach indywidualnych, jak i grupowych na poziomie krajowym i międzynarodowym.

Wszystko to zostało osiągnięte bez zaniedbywania jej pasji do nauczania, a jej obecna praca jest związana z Katedrą Rysunku na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Sewilli.

 

Instagram

Artysta grafik, nauczyciel akademicki

Lech Mazurek

Adiunkt w Katedrze Grafiki Projektowej i Druku Płaskiego na Wydziale Artystycznym UMCS w Lublinie. Ukończył studia na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie obronił dyplom w pracowni Grafiki Wydawniczej

Adiunkt w Katedrze Grafiki Projektowej i Druku Płaskiego na Wydziale Artystycznym UMCS w Lublinie. Ukończył studia na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie obronił dyplom w pracowni Grafiki Wydawniczej prof. Lecha Majewskiego oraz zrealizował aneks z malarstwa u prof. Adama Styki. W 2017 roku uzyskał stopień doktora sztuki, broniąc rozprawę doktorską z grafiki pt. „Multi Kulti”.

Od 2008 roku jest członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków, a od 2010 roku należy do Stowarzyszenia Otwarta Pracownia w Lublinie. W swojej twórczości zajmuje się grafiką artystyczną i projektową, plakatem oraz malarstwem. Przedmiotem zainteresowań artysty jest przede wszystkim człowiek – zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i w szerszym kontekście społeczno-kulturowym. Tworzy grafikę artystyczną głównie w technice druku atramentowego na podstawie cyfrowej matrycy wektorowej. W malarstwie i plakacie chętnie podejmuje tematy publicystyczne, posługując się konwencją bliską pop-artowi.

Jest współpomysłodawcą i kuratorem Międzynarodowego Biennale Plakatu Lublin oraz PrintON – International Graphic and Poster Meeting. Ma na swoim koncie 13 wystaw indywidualnych oraz udział w ponad 60 wystawach zbiorowych i konkursach międzynarodowych (m.in. w Australii, Chinach, Czechach, Korei Południowej, na Litwie, w Szwecji, Tunezji, USA i Wielkiej Brytanii).

Organizator i kurator Międzynarodowego Biennale Plakatu Lublin

Facebook | Instagram | Strona autora

Artysta wizualny, nauczyciel akademicki

Sebastian Smit

Sebastian Smit jest polskim artystą wizualnym, grafikiem i nauczycielem akademickim związanym z Wydziałem Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (UMCS) w Lublinie

Sebastian Smit jest polskim artystą wizualnym, grafikiem i nauczycielem akademickim związanym z Wydziałem Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (UMCS) w Lublinie. Pracuje w Katedrze Grafiki Projektowej Instytutu Sztuk Pięknych UMCS.

Jego twórczość artystyczna koncentruje się na poszukiwaniu abstrakcyjnych form tworzonych za pomocą punktów, znaków i płaszczyzn. Inspirację czerpie z procesów przemiany oraz starych, zniszczonych przedmiotów. W pracach malarskich często wykorzystuje „brudne” kolory, natomiast w grafikach dominuje czerń, co sugeruje jego krytyczne podejście do tradycyjnie pojmowanego piękna jako naśladownictwa doskonałości.

Smit zaprezentował swoje dzieła na ponad 60 wystawach zbiorowych, w tym w Muzeum Narodowym na Tajwanie, Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach. Zorganizował również kilka wystaw indywidualnych, wśród których wyróżnia się „KILARIF” (2021) – instalacja fotograficzno-multimedialna typu site-specific w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, inspirowana poezją Paula Celana, eksplorująca tematy milczenia, samotności i nieobecności.

Jako organizator i kurator wydarzeń artystycznych, zainicjował i współtworzy Międzynarodowe Biennale Plakatu w Lublinie (od 2013 roku). Jest także pomysłodawcą cyklicznego przeglądu plakatu „Res Non Verba”. Współpracował jako kurator przy międzynarodowych wystawach, w tym „Printon” (2016) i „Four Quarters” (2022).

W ramach działalności akademickiej pracował jako profesor wizytujący na uczelniach zagranicznych, w tym na Akademii Sztuk Pięknych w Taiyuanie, Instytucie Designu w Pekinie oraz Uniwersytecie Renmin w Pekinie.

Pomysłodawca, organizator i kurator Międzynarodowego Biennale Plakatu Lublin

 

Instagram

Dizajner, nauczyciel projektowania

Mohammad (Sina) Afshar

Jest uznanym artystą i wykładowcą akademickim specjalizującym się w projektowaniu plakatu.

Jest uznanym artystą i wykładowcą akademickim specjalizującym się w projektowaniu plakatu.

Jego dorobek artystyczny obejmuje ponad 60 nagród i wyróżnień zdobytych na arenie krajowej i międzynarodowej. Prace artysty były prezentowane na ponad 250 wystawach graficznych, festiwalach i biennale na całym świecie.

Jako ceniony ekspert w dziedzinie grafiki projektowej, regularnie zasiada w komisjach preselekcyjnych oraz jury prestiżowych międzynarodowych festiwali. Dotychczas pełnił tę funkcję w 35 konkursach odbywających się m.in. w Rosji, Ukrainie, Iranie, Jamajce, Meksyku, Ekwadorze, Peru, USA, Chinach, Włoszech, Francji, Mołdawii, Turcji, na Cyprze, w Polsce i Kirgistanie.

Swoją wiedzę i doświadczenie przekazuje kolejnym pokoleniom projektantów, prowadząc zajęcia z projektowania plakatu na uczelni wyższej. Łączy w ten sposób praktykę artystyczną z działalnością dydaktyczną, kształtując przyszłych twórców w dziedzinie komunikacji wizualnej.

Facebook | Instagram | Instagram | Strona artysty

Artystka wizualna, doktorantka

Isabel Herrera González

Isabel Herrera González jest doktorantką (stypendystka FPU – Beneficjentka Krajowego Stypendium Kształcenia Nauczycieli Akademickich

Isabel Herrera González (ur. 1996) jest doktorantką (stypendystka FPU – Beneficjentka Krajowego Stypendium Kształcenia Nauczycieli Akademickich od 2022 r. – Ministerstwo Uniwersytetów, Hiszpania) na Wydziale Rysunku Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Sewilli w Hiszpanii.

W 2022 roku otrzymała Nagrodę Nadzwyczajną za Ukończenie Studiów na kierunku Sztuki Piękne oraz Nagrodę Nadzwyczajną za Ukończenie Studiów Magisterskich na kierunku Sztuka: Idea i Produkcja (2022/2023) na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Sewilli. Realizuje rozprawę doktorską w programie Sztuka i Dziedzictwo w Międzynarodowej Szkole Doktorskiej Uniwersytetu w Sewilli.

Od 2022 roku jest członkinią Grupy Badawczej HUM1025: Twórczość, Grafika Artystyczna, Estetyka i Gender, kierowanej przez dr Marisę Vadillo Rodríguez. Jej badania teoretyczne i artystyczne koncentrują się na współczesnym rysunku performatywnym w skali międzynarodowej.

Projektant graficzny, plakacista, ilustrator

Jakub Sobczak

W swojej twórczości zajmuje się projektowaniem plakatu oraz ilustracją książkową. Inspiracji szuka przede wszystkim w sztuce ludowej i historycznych technikach graficznych.

Pracownik Katedry Projektowania Graficznego na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. W swojej twórczości zajmuje się projektowaniem plakatu oraz ilustracją książkową. Inspiracji szuka przede wszystkim w sztuce ludowej i historycznych technikach graficznych. Jest współzałożycielem mikrowydawnictwa „Pracownia Kraska”. Dodatkowo tworzy malarstwo ikonowe.

Facebook | Instagram